[vc_row][vc_column width=”1/4″][stm_sidebar sidebar=”619″][/vc_column][vc_column width=”3/4″ css=”.vc_custom_1486977248355{padding-top: 15px !important;}”][vc_row_inner css=”.vc_custom_1486975465053{border-top-width: 1px !important;border-right-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;border-left-width: 1px !important;border-left-color: #efd10e !important;border-right-color: #efd10e !important;border-top-color: #efd10e !important;border-bottom-color: #efd10e !important;border-radius: 10px !important;}”][vc_column_inner][vc_column_text]

انواع پوشش تزئینی

طلا کوبی و نقره کوبی:

در جعبه سازی، طلا کوبی به معنی ثبت آرم و یا نوشته با حروف درشت و براق بر روی انواع گالینگور ویا کاغذ و مقوا همراه با فشار و حرارت که با استفاده از ورق طلاکوبی که بین کار و کلیشه قرار می گیرد و ضرب دستگاه، این عملیات انجام می گیرد وگرما مهمترین عامل در زیباتر خوردن این کار می باشد. عموما برای درج آرم و نام شرکت استفاده می شود. بر خلاف نام طلاکوبی،رنگهای متنوع داشته ولی رنگ نقره ای آن بیشتر استفاده می شود. قبل از طلاکوبی باید کلیشه آرم و نوشته مورد نظر ساخته شود. در صورتی که هنگام طلاکوبی کلیشه بدون استفاده از ورقه های طلا به کار گرفته شود، به صورت داغی برروی کار حک می گردد و بدون آنکه براقیتی بر روی کار ایجاد شود که به اصطلاح داغکوب می گویند. ( این عملکرد اکثرا توسط دستگاه لتر پرس طلاکوب می گردد)

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1488180414835{padding-right: 15px !important;padding-bottom: 25px !important;padding-left: 15px !important;background-color: #f2f2f2 !important;}”]

 UVشابلونی موضعی:

در این روش کاغذ از زیر توری سیلک اسکرینی که محتوی مواد uv می باشد رد می شود ومانند روش قبل با این تفاوت که در این روش با توجه به فیلم لیتوگرافی محل های خاصی که روی آن می خواهیمuv بگیرد را شابلون می گیریم که بعد از کشیدن یکبار uv و رفتن زیر خشکن uv محل یا نوشته های خاصی را که می خواهیم براق شود، uv می خورد و بقیه جاها که میلیمتر گرفته شده است به صورت معمولی می ماند.

اکثر مواقع uv موضعی روی سلفون می خورد که در این صورت باید سلفونی که روی بسته بندی کشیده می شود حرارتی باشد.

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1488180435681{padding-bottom: 60px !important;}”]

 UV برجسته:

در این روش که تمامی عملیات مانند uv موضعی می باشد ولی تفاوتی که با آن می کند در مواد مصرفی uv می باشد که موادی که در این روش استفاده می گردد و بعد از رد شدن از خشک کن باعث در اصطلاح پف کردن آن مواد می شود، محل های خاصی که uvخورده پف کرده و زیر دست کاملا احساس می شود که سطحی برجسته می شود به این خاطر آن را uv برجسته می نامند.

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1488178222550{padding-right: 15px !important;padding-bottom: 25px !important;padding-left: 15px !important;background-color: #f2f2f2 !important;}”]

UV شنی:

در تمامی این نوع روش ها ماده ای که روی توری سیلک اسکرین می ریزند فرق می کند که بسته به نوع مواد توری ، مدت زمان و نوع لامپ می باشند .در این روش از مواد شنی مانند استفاده می کنند که درجه توری را بزرگ تر و مدت زمان خشک کن را بیشتر می کنند که کار بعد از خشک کن پف می کند و مانند شن ریزه روی بسته بندی قرار می گیرد و باید خاطر نشان کردکه در مورد uv شنی و uv اکلیلی نباید از جاهایی که روی جعیه خط تا رد می شود استفاده کرد، چون بعد از تا کردن آن uv ها خواه ناخواه می شکند و می ریزد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

 UV اکلیلی:

در این نوع uv از موادی شبیه اکلیل داخل ماده اضافه کرده که بعد از خشک کن به صورت اکلیلی و براق روی بسته بندی خود را نشان می دهند .

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1488180466539{padding-right: 15px !important;padding-bottom: 25px !important;padding-left: 15px !important;background-color: #f2f2f2 !important;}”]

امباس :

به طور کلی هر نوع طرحی را که بعد از چاپ بر روی کاغذ ایجاد شود را امباس می گویند. امباس در حقیقت در مجموعه پوشش ها قرار نمی گیرد اما یکی از روش های تزئینی در جعبه سازی است که بر ۲ نوع می باشد:

۱- امباس تخت

۲- امباس موضعی[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

امباس تخت:

این کار به وسیله سیلندری که از قبل ساخته شده است بنا به نظر مشتری طراحی گردیده و ساخته شده است و مقوائی که چاپ شده و سلفون کشیده شده است را از آن رد کرده و طرح آن سیلندر بر روی مقوای جعبه می افتد و کاری منحصر به فرد می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1488178245797{padding-right: 15px !important;padding-bottom: 25px !important;padding-left: 15px !important;background-color: #f2f2f2 !important;}”]

امباس موضعی:

این نوع امباس مانند uv موضعی، قسمت های خاصی از بسته بندی را که احتیاج به امباس دارد را امباس می کنند و مابقی کار به صورت معمول می باشد . که برای هرکاری سیلندری خاص ساخته می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]